utorok 16. februára 2016

Svadobné prípravy

Ahojte, náš deň D sa blíži a ja by som sa s vami rada podelila o to, ako si svadbu predstavujem, ako ju pripravujem a aké mám očakávania. Veľmi sa z toho teším a zatiaľ ide všetko hladko, ako po masle, až sa mi nechce veriť.



Priestor
Dlho sme hľadali ten správny priestor. Raz asi o 3 v noci som prehľadávala internet a všetky možné zdroje, až som našla tento dokonalý kaštieľ. Zamilovala som sa hneď na prvý pohľad. Behom týždňa sme vybavili stretnutie, zamilovali sa aj naživo a zarezervovali sme si dokonalý kaštieľ v Klobušiciach.


Obrad
Svoje áno si povieme pod veľkým starým stromom, ktorý sa nachádza priamo v areáli kaštieľa. Odvahu nám bude dodávať huslista, ktorý zahrá svadobný pochod. Klasická verzia sa mi nepáči, ale v husľovej verzii je to dokonalé. Veď posúďte sami, tu nájdete husľovú verziu. Už sa vidím, ako kráčam v uličke.


Družičky
Hneď ako padli prvé slová o svadbe, vedela som, že moje milované kamarátky budú družičky. Teraz trošku ľutujem, že som im to neoznámila nejako pekne, viac oficiálne. Všetkým som to oznámila niekde na káve, alebo cez internet. Čo je naozaj škoda. Nevadí, dôležité je, že budú v ten deň so mnou.


Najskôr som chcela, aby mali rovnaké svetlo modré šaty, ale už pri prvom skúšaní som pochopila, že je to blbosť, lebo sa im nehodil rovnaký strih. Výber som nechala na nich, len farba musí byť tmavo modrá. Myslím si, že táto farba sa hodí každému a že šaty využijú aj po svadbe. Chcem aby sa cítili krásne a pohodlne. Nebudú mať ani klasické kytice, ale objednala som im zo Sashe náramky na zápästie. V rukách budú držať košíky s lupienkami.


Výzdoba
Priestor kaštieľa je sám o sebe honosný a krásny, preto výzdoba môže byť jednoduchá. Niesť sa bude v slabo modrých tónoch. Na stoloch bude len váza s hortenziami a sviečky. Niektoré prvky budú aj slabo ružové, napríklad náramky pre družičky, košíčky na koláče, lupienky ruží na zemi a podobne. Bude to však len doplnková farba.



Účes
Ešte som sa nerozhodla, či chcem do vlasov kvietky alebo nie. Čo viem na 100 percent je, že chcem ležérny veľký zopnutý účes.


Doplnky
Šperky budem mať vyrobené na mieru opäť zo Sashe. Budem mať náušnice a opasok a mužovi dám vyrobiť malú ozdobu na pierko v rovnakých farbách. Šperky budú také, ako na obrázku.


Topánky som našla náhodou v Humanicu. Čakali na mňa vo výpredaji. Mali posledný kus za super cenu a ak máte 39 viete, že nájsť dokonalé topánky vo výpredaji sa podarí len párkrát za život. Sú pohodlné ako papučky. Nikdy som si nemyslela, že topánky na opätku môžu takto dokonalo sedieť, nikde netlačiť a neomínať. Sú to najpohodlnejšie topánky, aké mám.


Obrúčku som chcela pôvodne úplne inú. Len obyčajný zlatý krúžok, rovnaký, ako mám na snubnom prsteni. Pri skúšaní som však zistila, že sa mi to nepáči. Výber ma samotnú prekvapil a nikdy by som nečakala, že pôjdem do bieleho zlata. Toto nie je konečný výber, ale podobný štýl sa mi páči asi najviac.


Candy bar
Je to tá najroztomilejšia vec, akú som kedy videla. Pôvodne som si dobroty chcela piecť sama (ak neviete, pečiem aj do kaviarničky) ale napokon som to prehodnotila a pôjdem radšej pred svadbou oddychovať do welness. Aj keď som na koláče veľmi náročná a chcem si ich spraviť sama, je to zbytočný stres.


Torta
S tortou máme najväčšie problémy. Našla som dokonalé cukrárky a bola som pre ne rozhodnutá. No trochu ma sklamali už pri komunikácií a jednaní. Čakala som príjemný a profesionálny prístup, no nedočkala som sa. Po kalkulácií za tortu, ktorú vidíte na obrázku, sme ich zavrhli úplne. Za trojposchodovú tortu s vanilkovým krémom a malinami si vypýtali 400 eur....slovom štyristo eur. Nemajú ani kamennú predajňu, kde by ste torty mohli ochutnať, takže kúpiť si za 400 eur mačku vo vreci je trošku prúser.

Pre porovnanie cukráreň Wagner (najznámejšia cukráreň v Bratislave, ktorá pečie už od roku 1947) si za rovnakú tortu vypýtala 270 eur. Škoda, že máme Bratislavu ďaleko a dovoz by bol komplikovaný. Cukrárov stále hľadáme.


DIY vecičky
Chceme vytvoriť stenu s fotografiami. Vyrobiť svadobnú knihu hostí, kde sa všetci podpíšu. Fotokútik so zábavnými predmetmi a balónmi. Sami si pripravíme aj svadobné noviny pre našich hostí a rozmýšľame nad kreatívnym videom. Vyrobíme si pozvánky a menovky spolu s etiketami na fľašky, ktoré budeme rozdávať vo výslužke spolu s domácimi sušienkami, ktoré spolu napečieme. Uvidíme čo ešte stihneme vymyslieť a pripraviť.


Šaty budem mať šité na mieru. Pôvodne som chcela mať jednoduchý štýl, ako vidíte na obrázku. Pri skúšaní som zistila, že sa mi vôbec nehodia a nepristanú mi. V jednoduchých šatách som sa necítila ani ako nevesta. Mala som pocit, že idem na ples alebo stužkovú (lebo predtým som mala jednoduché biele plesové šaty), takže som svoj názor zmenila. Šaty, ktoré budem mať vám ukážem až po svadbe.

Som veľmi rada, že sa s vami môžem podeliť o najdôležitejšiu udalosť v mojom živote. Ak vás zaujíma, ako so svadobnými prípravami pokračujeme, uverejním aj ďalšie články s touto tematikou. 

5 komentárov:

  1. Veľmi sa mi páči tvoj článok a myslím si že si to všetko vymyslela super :) držím palce nech aj tak dokonalo dopadne ako to vyzera v tomto článku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já myslela, že budete mít svatbu někde v té Itálii nebo kde jste to chtěli =)
    Závidím ti to, je to stres, ale takový hezký stres!Snad to jednou potká i mě =D
    Nejvíc bych chtěla vidět šaty =P Je to Váš den, užijte si to naplno! Už se to nikdy nebude opakovat (u vás už tuplem ne=), takže prostě užívejte co to jen jde =)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zatial je to pohodicka vobec nestresujeme :) ale mame este kopu casu vsetko zorganizovat :)

      Odstrániť
  3. Botičky se ti teda povedly ulovit, jak říkáš, ve výprodeji vždy samé 35,36 nebo naopak 42. Já mám také nohu 39 a vždy jsem naštvaná, že pro nás nic:))

    OdpovedaťOdstrániť