pondelok 10. augusta 2015

Papáme zdravo- slivkový koláč

Ahojte baby, určite  poznáte klasický koláč so slivkami a posýpkou. Pamätám si ho zo školskej jedálne, z kuchyne mojej babičky, pečie ho svokra a najnovšie som ho piekla aj ja. Hľadala som recepty na zdravšiu alternatívu, našla som veľa zaujímavých receptov, ale napokon som si recept vymyslela sama. Koláč testovali moji kamaráti a dva plechy zmizli behom minútky. Najlepší je ešte teplý :). Fotky som robila na mobile, mala som ruky od cesta, tak sú fotky trošku nekvalitné. Prepáčte mi.

Potrebujeme:
100 gramov špaldovej múky
90 gramov masla
3 lyžice medu
30 g kukuričného škrobu
pol vrecúška kypriaceho prášku
2 vajcia
1 kg sliviek
250 gramov tvarohu
1 ks vanilkový cukor

Posýpka

50 gramov múky
50 gramov hnedého cukru
trochu masla

Suroviny sú na menší pekáč


Postup:
1. Zmiešame múku, maslo, med, vajcia, škrob a kypriaci prášok. Vznikne nám trošku redšie cesto ktoré vylejeme na vopred vymastený a pomúčený plech. Rozotrieme tak, aby bola všade rovnaká vrstva. Je to len tenká vrstva, ale pri pečení cesto narastie. Ak sa cesto veľmi lepí na ruky, pridáme ešte trošku múky.Ale netreba to prehnať, cesto má byť lepkavejšie.



2. Polovicu sliviek umyjeme, vyberieme kôstky a poukladáme šupkou na cesto.


3. Tvaroh zmiešame s vanilkovým cukrom a dáme na slivky.

4. Pridáme ďalšiu vrstvu sliviek, znovu šupkou dole. Slivkami nešetrite, s pečením sa scvrknú.


5. Zmiešame múku, cukor a maslo a pripravíme z nich posýpku.


6. Pečieme 25 až 30 minút pri 180 stupňoch.


Ja som tento koláč začala piecť len tento rok, máme veľa domácich sliviek, tak sa ich snažím zúžitkovať. Viem, že je veľa receptov bez tvarohu, ale ja som chcela, aby bol koláčik viac šťavnatý. Tvaroh nikomu neprekážal. Snažila som sa spraviť čo najzdravšiu verziu a zároveň som chcela, aby bol koláč chutný. Koláč nie je prehnane sladký. Slivky môžete vymeniť aj za iné ovocie.

Skúšali ste už koláč s posýpkou? Ako sa vám podaril? Poznáte zdravšiu alternatívu?

6 komentárov: