štvrtok, 14. augusta 2014

DIY Šalviová tinktúra

Ahojte kočky, cez leto som rozlietaná kade tade po svete a je ťažké ma zastihnúť na blogu. Teraz som týždeň strávila u svojej starej mamy. Je sama a cez leto má toho veľmi veľa, tak som sa snažila pomáhať. Popri povinnostiach som zbierala aj rôzne bylinky, športovala a starala sa o seba. Pridám aj pár fotiek extra :). Z byliniek, som si nazbierala šalviu, myší chvostík, skorocel a žihľavu, ktorú využívam na čaj. Zo šalvie som si vyrobila tinktúru, ktorá je dobrá hlavne na akné. Ak vás takýto problém netrápi, môžete si ju vyrobiť tiež. Využijete ju na dezinfekciu a rýchlejšie hojenie rán, alebo pri liečbe rôznych ochoreniach ústnej dutiny.



Šalvia má silný protizápalový účinok, bojuje proti baktériám. Silica má dezinfekčné a upokojujúce účinky. Vďaka týmto vlastnostiam, je šalvia skvelá na liečbu akné. Preto som sa rozhodla, že si z nej spravím tinktúru. Je to jednoduché a účinné.


Potrebujeme: 
lieh 60 %
listy šalvie lekárskej
sklenenú nádobu

Fľašku naplníme listami šalvie a zalejeme ich liehom.Tinktúru necháme odstáť v tmavej a chladnejšej miestnosti minimálne 14 dní. Je dôležité tinktúru pravidelne pretrepať, v tedy sa zo šalvie uvoľnia liečivé látky, inak by to nemalo zmysel.

Použitie:
Na akné
Používame buď zriedené s vodou, alebo malé množstvo na mokrý tampón. Potierame podľa potreby. Treba si však uvedomiť, že pleť je veľmi citlivá. Takáto silná tinktúra môže akné ešte zhoršiť a tvár extrémne vysušiť. Preto si dávajte pozor, aké množstvo použijete. Najlepšie je, ak si vyrážky natierate lokálne.

Na problémy s ústnou dutinou
Ak vás trápia afty, naneste na tampón do ucha tinktúru a natrite si s ňou boľavé miesto.

Ak máte zápaly, zrieďte tinktúru do pohára s vodou. 1 dcl/1lyžička

Na dezinfekciu
Ak vydržíte tú ukrutnú bolesť a štípanie, môžete tinktúru použiť aj ako dezinfekciu :). Šalvia pomáha rýchlejšie hojiť rany.

Práve som sa začala cítiť ako herbár. Takže asi aj stačilo :D. Ak sa chcete o šalvii dozvedieť niečo viac navštívte google :).

A na koniec pridávam fotky, z môjho netradičného kozmetického týždňa. U starkej som sa o pleť starala výlučne iba pomocou prírodných produktov. S mojou pleťou to urobilo zázraky, preto zvažujem, či sa ešte vrátim ku chémii. Zatiaľ to vyzerá tak, že ma chytil prírodný ošiaľ a je to celkom príjemné :). Pleť mám krásne žiarivú, akné sa mi pomaly lieči a ja si užívam dni bez make-upu.

Pijem žihľavový čaj na prečistenie krvi.



 Naparujem sa nad rôznymi bylinkami...šalvia, skorocel a iné liečivé bylinky.


A každý deň som celá polepená od medu. Med dodá pleti potrebné živiny a minerály. Hydratuje ju, lieči akné a pleť je po takejto maske krásne hladká a svieža.


K tomu všetkému pohyb na čerstvom vzduchu a práca u starkej na dvore. Ideálny týždeň :).

Aké máte leto vy? Akú kozmetiku momentálne používate? Mali ste už niekedy takýto prírodný ošiaľ?

Som zvedavá ako dlho mi to vydrží :D....predpokladám, že kým nevkročím do Bratislavy. Bolo by mi to však ľúto, pretože moja pleť je momentálne veľmi spokojná :). Asi uvidím, ako to pôjde ďalej a podľa toho zvážim ďalšie nákupy kozmetiky.


2 komentáre:

  1. Ja chystám tiež tzv. prírodny ošiaľ :D mam problematickú pleť s akne, skúšala som už všetko možné, ale stále to nieje ono,chémiu používať nechcem takže sa asi vrátim k tým bylinkám. Plánujem piť alchemilku, mala by upraviť hormony a tým zmierniť akne, naviac pôsobi protizápalovo a obsahuje veľa vit C, určite ju skúsim používať aj ako pleťovú vodu rovnako ako skoroceľ, zelený čaj a repík.... piť planujem okrem alchemilky rioboos, zelený čaj, šípkový a zázvorový. Upravím stravu, pokúsim sa minimalizovať stres, nanášať domáce masky s tvarohu, jogurtu, zájdem na čistenie pleti ku kozmetičke a možno takto sa moja pleť konečne znormaizuje :D Ešte som zabudla na užívanie melasy, no chýba mi k tomu niečo čím si odstranim mejkap a nejaký krémik na deň.... ak sa môžem spýtať aký denný krém používaš ?????

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj :) ja denny krem takmer vobec nepouzivam. Vzdy mi upcha pory a lesknem sa, aj ked je urceny na mastnu plet. Najlepsi bol zatial asi od clinique. Ten som zniesla aj cez den aj v noci, ale 100 percentne to nebolo. Takze stale hladam.

    OdpovedaťOdstrániť